W każdej sytuacji reprezentuj swoją firmę. Reprezentujesz firmę przede wszystkim w pracy i w kontaktach z klientami. Ale reprezentujesz ją również w wielu innych sytuacjach. Pamiętaj że nawet przypadkowo spotkane osoby też mogą być potencjalnymi klientami firmy.
a. Zalecenia:
i. Zawsze przyjmuj odpowiedzialność za Firmę i pracowników przed
Klientami.
ii. Zawsze pamiętaj o tym, że poza Firmą jesteś jej reprezentantem.
iii. W różnych sytuacjach publicznych, w których bierzesz udział,
bądź przygotowana do udzielenia informacji o Firmie.
iv. Zawsze pamiętaj o podstawowych normach dobrego
zachowania.
v. Nie wygłaszaj uwag krytycznych na temat Firmy, nie przekazuj
plotek.
vi. Zrób wszystko, aby tworzyć pozytywny wizerunek Firmy i jej Pracowników.
2. Stale poszerzaj swoją wiedzę zawodową i wiedzę o produktach Firmy .
a. Zalecenia:
i. Systematycznie poszerzaj swoją wiedzę
zawodową z dziedziny obsługi klienta, technik
sprzedaży i negocjacji, oraz o obowiązujących
zasadach kontaktu z klientem.
ii. Wykorzystując wszelkie dostępne źródła (rozmowy,
spotkania, szkolenia, telewizja, prasa), gromadź
informacje o produktach Firmy, które oferujesz Klientom
iii. Interesuj się i gromadź informacje o wszelkich zmianach
w asortymencie i technologii jakie są planowane w Firmie.
3. Dbaj o swój wygląd zewnętrzny i swoje stanowisko pracy. Klient już
w pierwszych chwilach kontaktu z pracownikiem wyrabia sobie opinię
zarówno o nim, jak i o Firmie. Przesłanki opinii Klienta mogą być różnorodne,
często dotyczą jego wrażeń estetycznych. Twój zewnętrzny wygląd w pracy
czy w trakcie przypadkowego spotkania klienta, może zadecydować
o sposobie, w jaki będzie się on do Ciebie odnosił. Stosowny ubiór i wygląd
kobiety zadbanej podniosą w oczach Klientów Twoją wiarygodność jako
profesjonalnego przedstawiciela Firmy.
a. Zalecenia:
i. Zawsze pamiętaj, że reprezentujesz Firmę. Twój ubiór i wygląd
zawsze muszą budzić zaufanie i szacunek Klientów.
ii. Dbaj o czystość i higienę własną, używaj kosmetyków
o stonowanych zapachach.
iii. Dbaj o ład na stanowisku pracy. W salonie przechowuj tylko
przedmioty związane z twoją pracą.
iv. Nie ulegaj sezonowym modom; pamiętaj, aby ubrania dobierać
odpowiednio do swojej osoby (wiek, typ sylwetki, etc), pory dnia
i roku.
v. Ubieraj się w neutralne, stonowane kolory. Unikaj bardzo
widocznych wzorów. Decydując się na makijaż i ozdoby
pamiętaj, aby były dyskretne i nie rzucające się w oczy.
4. Wykazuj zainteresowanie Klientem.
Kontaktując się z tobą czy w trakcie
spotkania czy rozmowy telefonicznej czy w trakcie korespondencji Klient
powinien odczuć życzliwość i zainteresowanie. Od chwili nawiązania kontaktu
Klient powinien czuć że on i jego sprawa jest dla ciebie ważna i zostanie
szybko i profesjonalnie załatwiona.
a. Zalecenia:
i. Zwracaj uwagę na wchodzących Klientów i innych gości
akcentując to skinieniem głowy, przyjaznym uśmiechem.
ii. Zawsze odbieraj telefony od Klientów. Jeśli nie możesz w danej
chwili rozmawiać, przeproś i oddzwoń.
iii. Gdy po słowach lub zachowaniu Klienta widzisz, że nie jest
zadowolony z obsługi lub usługi staraj się jak najlepiej załatwić
jego sprawę. Będzie ci wdzięczny bardziej niż gdyby wszystko
było dobrze.
iv. Gdy Klient chce się z Tobą skontaktować, jak najszybciej
rozpocznij jego obsługę.
v. Jeżeli musisz dokończyć inne czynności i nie możesz natychmiast
zająć się Klientem, przywitaj Klienta, krótko wyjaśnij mu
przyczynę, przeproś za zwłokę i poproś o chwilę cierpliwości.
vi. Jeśli już znasz Klienta staraj się zaakcentować, że go
rozpoznajesz. (uśmiechem, krótkim komentarzem nawiązującym
do poprzedniego kontaktu).
5. Zadbaj o dobry początek i zakończenie rozmowy z Klientem . Uśmiech
i zaoferowanie pomocy upewnią Klienta w przekonaniu, iż jest miłym gościem.
Życzliwe powitanie jest dobrym początkiem rozmowy. Klient jest zadowolony,
że obsługująca go osoba chce mu pomóc. Odpowiednie zakończenie
obsługi pozostawia w pamięci Klienta pozytywne wrażenie. Przez to podkreśla
się fakt, że Klient jest ważny dla Firmy a także pozytywnie nastawia go do
przyszłych kontaktów.
a. Zalecenia:
i. Skup uwagę wyłącznie na Kliencie, z którym rozmawiasz.
ii. Podczas bezpośredniej rozmowy w trakcie powitania zawsze
utrzymuj kontakt wzrokowy z Klientem.
iii. Witając Klienta, użyj zwrotu grzecznościowego „Dzień dobry”.
iv. Mów do Klienta spokojnie i wyraźnie.
v. Staraj się dokładnie zrozumieć oczekiwania i potrzeby Klienta
zadając mu dodatkowe pytania.
vi. Przekaż swój numer telefonu i poproś o numer telefonu w celu
skontaktowania się w razie potrzeby dalszych ustaleń.
vii. Na zakończenie zapytaj, w czym jeszcze możesz pomóc
Klientowi.
viii. Pożegnaj Klienta uprzejmie.
ix. Po zakończonej rozmowie niezwłocznie zanotuj ważne ustalenia.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńAkurat w systemie hotelowy jest taka sytuacja, że klienci mogą być mniej lub bardziej wymagający. Myślę, że zastosowanie systemów CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy tutaj ma bardzo dobre zastosowanie. W końcu jakby nie było utrzymanie lojalnego klienta to nie lada wyzwanie.
OdpowiedzUsuńSystemy CRM są bardzo dobrym rozwiązaniem dla różnych firm. Nasze przedsiębiorstwo korzysta z oprogramowania od Connecto https://www.connecto.pl. System CRM wykorzystywany jest przez nas do integrowania oraz zarządzania wszelkimi procesami mającymi wpływ na obsługę klienta.
Usuń